25 Ekim 2013

NECİP FAZIL KISAKÜREK SÖZLERİ

NECİP FAZIL KISAKÜREK SÖZLERİ

"Keşke ben 'Allah' kelimesinden başka, ağzından tek söz bile çıkmayan bir dilsiz olsaydım..."

"Dinde zorlama yoktur, herkes özgürdür elbette.
İsteyen dünyada pişer, isteyen ahirette."


"Rabbim, Rabbim! Bu işin, bildim neymiş türkçesi;
Senin aşkın ateştir, ateşin gül bahçesi."

"Tövbe kapısı açık dediysek, yeni günahlara koşman mı gerek?
İster bilerek, ister bilmeyerek, birde kul kakkı var unutmaman gerek!"


"Dualarım da özgür olduğumu hissediyorum. Bir ben, bir de beni bilen."

"İki kişilik duanın adıysa saadet, Ya Rabbi beni onunla beraber affet."

"Kalacak kim var ki dost tomarından,
'O' var sana daha yakın şah damarından."

"Helal ile beslersen çocuğunu, hürmet ile öder borcunu,
Haram ile beslersen onu, hakaret ile öder borcunu."



NECİP FAZIL KISAKÜREK SÖZLERİ

"Kendini dünya kadar değerli zannedenlere kısa bir not; dünya beş para etmiyor!.."


"Gökler ağlıyor biz ağlamışız çok mu?
Bize yobaz diyorlar haberin yok mu?
Desinler, desinler
Allah için yobaz olmuşuz çok mu?"

"Tereddüt edersen bacakların seni taşımaz. Yürüyeceğim de, bas ve yürü!"

"Allah dostu odur ki, nefsine tek pay biçmez;
Kırk yıl bir ekşi ayran özler de onu içmez."

"Ellerime uzanan dudakları tepeyim.
Allah diyen gel seni ayağından öpeyim."


"İnsanı olgunlaştıran yaşı değil, yaşadıklarıdır."

"Mecnun olup Leyla için çöller aşmıssın ne fayda.. Mûmîn olup Mevla için secdeye varmadıktan sonra."

"Oysa İslâm kardeşliği hepimize yeterdi."

"Bu kasvet dünyasında kalmadı özlediğim.
'Namaz' vaktinden başka, anını gözlediğim."


"Müjdecim, kurtarıcım, efendim, biricik Peygamberim, Sana uymayan ölçü hayat olsa teperim."

"Veren de 'O', Alan da "O".
Nedir senden gidecek?
Telaşını görende,
'Can' senin zannedecek!"


"Ey bir aileye bile hükmedemeyen ilerici. Üç kıtaya, yedi denize hükmeden ecdadın mı gerici?"

"Anladım işi; sanat Allah’ı aramakmış. Marifet bu, gerisi yalnız çelik çomakmış."


"Secde görmemiş bir alnın, alınyazısı olmak istemem."



Can saatini Rahman, ezelde kuruvermiş.
Bir gün göreceksin ki o saat duruvermiş.


"Sabır; incecik sırat, murat içinde murat.
Sabır, Hakk'a tevekkül. Sabır, Hakk'a itimat."

"Benim istediğimi Allah istemiyorsa, Konu kapanmıştır."

"Şehadet parmağıdır göğe doğru minare;
Her nakışta o mana: Öleceğiz ne çare?"

"Namaz, sancıma ilâç, yanık yerime merhem;
Onsuz, ebedi hayat benim olsa istemem!"


NECİP FAZIL KISAKÜREK SÖZLERİ

"Parası olan pazardan, imanı olan mezardan korkmaz."

"Bizim istediğimiz bir nesil var:
Allah'ın Sevgilisi'nin (s.a.v) beklediği bir nesil.
Bu nesil, siz olacaksınız! Mükellefsiniz!
Ya olun, ya ölün!.."


NECİP FAZIL KISAKÜREK SÖZLERİ
Necip Fazıl Kısakürek


EmoticonEmoticon